2016-03-10

Így készül a házi túró

Hozzávalók: tehéntej

Keress egy ismerőst, akitől tudsz tehéntejet venni, vagy valakit, aki ismer valakit, aki tud ebben segíteni :)

Ha megvan a tej, öntsd el lábasba, tedd a tűzhelyre, s hagyd ott pár napig. Ha friss a tej, akkor mondjuk 3 napig, ha már állt, és nem hűtőben, akkor lehet elég 2-3 nap is.


Amikor eltelt pár nap, óvatosan billentsd meg a lábast, s ha ezt látod, hogy elválik az aludt tej a lábas oldaláról, akkor jöhet a következő lépés.




Az aludt tej tetejét vagdosd be, kockára, rombuszra, téglalapra, úgysem nagyon látod mi lesz belőle, de vagdosd be.

Gyújts a lábas alá, s kis lángod melegítsd, hevítsd a túrónak valót.


 Én körülbelül 1-1,5 óráig csináltam ezt, míg reggel szöszmötöltem otthon, s mikor láttam, hogy kezd összeállni a történet, elzártam a gázt, s kitettem a hideg erkélyre a lábast lefedve.



 Mikor hazaértem délután a munkából, egy szűrőbe átöntöttem a lábasból mindent, s hagytam szépen lecsepegni.


Ez lett belőle.

 Szerintem sokkal finomabb, mint a bolti túró. 

Próbáld ki, ha érdekel, s ha van rá lehetőséged!

Jó kísérletezést!

Marcsika


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése