2016-08-13

Bodor Maca szedertortája



Nem szoktam különösebben elnevezni az ételeket amiket készítek, mind a főbb összetevők alapján kerül beazonosításra. Ennek a tortának csak azért lett neve, mert ezzel készültem a középiskolás osztály összejövetelre - ahova végül nem értem oda -, de mivel az akkori osztálytársak Macának szólítottak, így adott volt, hogy mi legyen a torta neve, ezzel jelezve feléjük valami olyasmit, hogy azt hiszem most jött el az  annyi minden között annak is az ideje, hogy részt vegyek mindenben ami a középiskolás évekhez s osztálytársakhoz kapcsolódik.

A süti kigondolásánál nagy szerencsém volt,mert ahogy nézelődtem a kamrában, megláttam a málnalekvárt, amit Anita barátnőmtől kaptam, s a sárgabarack lekvárt, amit az általános iskolai osztálytalálkozó megszervezéséért kaptam a többi kis meglepetés mellett. Zsuzsi készítette a tenyőszigeti napfény ízével :-) Tudtam, hogy nagyon finomak lesznek a krémmel -amit majdnem olyannak álmodtam mint az almás krémesé - és a szederrel.

Hozzávalók:

Tészta:

 6 tojás
6 evőkanál liszt
6 evőkanál cukor
csipet só

 A kettévágott tésztalapok közé málnalekvár, a tetejére sárgabarack lekvár. 
 
 Krém:

2 csomag tejszín ízű pudingpor
8 dl tej
25 dkg margarin
25 dkg porcukor

Tetejére

70 dkg szeder
1 csomag tortazselé a hozzá való cukor és folyadék mennyiséggel

Elkészítés:

Először főzd fel a krémhez a pudingport a tejjel, majd hagyd hűlni. Mikor langyos, keverd el a cukorral, így nem szükséges a porcukor sem hozzá, kristálycukorral is készítheted, a langyos pudingban szépen feloldódik. Várd meg, míg szinte teljesen kihűl a puding, s akkor keverd ki a margarinnal.

Jöhet a tészta, ami egy jól bevált piskótatészta. Még mindig az amennyi tojás, annyi evőkanál cukor és annyi evőkanál liszt receptet követem.

A tojás fehérjéből csipet sóval kemény habot vertem, majd a sárgákat kikevertem habosra a cukorral, majd a liszttel simára kevertem, s végül óvatosan összeforgatjuk a kemény habbá vert fehérjével. Kerek tortaformába öntöttem,amit előtte kikentem margarinnal, és liszttel szórtam be.


A kihűlt lapot kettévágtam, az alsó lapot málnalekvárral, a tetejét a sárgabarack lekvárral kentem meg,

erre kentem rá a krémet. Nem töltöttem meg a formát a krémmel, így marad ki belőle, de szerintem ahol süti sül, ott akad aki a kimaradt krémet elnyalakodja :-)

A krémet megpakoltam a szederrel, 

majd leöntöttem a zselével.

Hagytam dermedni, de kellett pár óra, mire teljesen összeállt.

Szeleteltem, dobozoltam, kóstolgattam, osztogattam.

Ugye ezt sem volt nehéz elkészíteni?

Jó étvágyat!

Marcsika



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése