2016-09-13

Most akkor tényleg átvágtak?

Sziasztok!

kábeltévés bemelegítő történet után megosztom veletek egy másik esetem. Itt már azt gondolom, hogy azért lehetne kereskedni a kereskedőnél, hogy ez már pofátlanság, amit művelt. 

A történet még egyszer röviden. Vásároltam az interneten, ahol is a szerezze meg az exkluzív kiegészítőket felhíváson kívül olvasható volt még egy válasszon ki 3 különböző terméket a 20% kedvezményért és az exkluzív kiegészítőkért

A 3 termék kiválasztása után felugrott az alábbi szöveg:

Gratulálunk, hozzájutott a 20% árengedményhez és az exkluzív kiegészítőkhöz

Pontosan így volt látható és olvasható:

Ez számomra azt jelenti, hogy mivel kiválasztottam a 3 terméket, enyém a 20 % kedvezmény (ami így is volt) + a kiegészítők (a nagy francot) amiket megnézhetek ha a kék téglalapra kattintok. Tehát, nyugodt voltam, mert úgy éreztem, van 3 termékem amiket szerettem volna -20% kedvezménnyel (fehér téglalap), nem vásárolok tovább (szürke mezőre még véletlenül sem kattintok), és enyémek z exkluzív kiegészítők (mivel tudtam mik ezek, hisz ezért is volt a vásárlás, sőt nem is egyszer, hanem kétszer 3 terméket vásároltam külön megrendeléssel, hogy kétszer kaphassam meg a kiegészítőket, mert már akkor tudtam, hogy hol lesz a helye a második strandtáskának, neszeszernek, tehát már a kék téglalapra rá sem kattintottam, minek) Jól végeztem dolgom, katt a fekete téglalapra, fizetés, hátradőlés. 

Vártam a csomagokat. Meg is érkeztek. Örültem, hú de nagyon örültem. Bár fura volt, hogy elég kicsik a csomagok, azokba hogy fért bele amiket még kapok. Hát úgy, hogy kiegészítők sehol. Te hogy értelmeznéd a fentieket? Én úgy értettem, hogy átbasztak, de tényleg. Mi ez? 

Nem telefonálok, írni szoktam, ha problémám van, mert az írásban kapott választ meg tudom emészteni, fel tudom dolgozni, át tudom gondolni, de ezt nem. Tudod mit írtak?

Először is elnézését kérjük, amennyiben a .... promóció weboldala félreértésre adott okot.

A promóció értelmében, amennyiben 3 különböző terméket vásárol, úgy lehetősége nyílik 3 db exkluzív kiegészítő megvásárlására.

Ha rákattint a kék mezőre, akkor megtalálja a 3 db kiegészítőt, a kosárba helyezve az árukat is láthatja.

Értem én, hogy öregszem, s ezt el kell fogadnom, de ez hol van itt leírva? Látod te ezt valahol? Nagy francot. Sehol. Szerintem ez a totális félrevezetés, és nem is tagadják, s nem írják, hogy a lap alján ott volt leírva hangyafaszányi betűkkel, csak nem láttam. De nem?

Hát akkor egy kis törvényolvasás

2008. évi XLVII. törvény
a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról...A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalma...
3. § (1) Tilos a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.
(2) Tisztességtelen az a kereskedelmi gyakorlat,
a) amelynek alkalmazása során a kereskedelmi gyakorlat megvalósítója nem az ésszerűen elvárható szintű szakismerettel, illetve nem a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelően elvárható gondossággal jár el (a továbbiakban: szakmai gondosság követelménye), és
b) amely érzékelhetően rontja azon fogyasztó lehetőségét az áruval kapcsolatos, a szükséges információk birtokában meghozott tájékozott döntésre, akivel kapcsolatban alkalmazzák, illetve akihez eljut, vagy aki a címzettje, és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg (a továbbiakban: a fogyasztói magatartás torzítása), vagy erre alkalmas.
(3) (2) bekezdés értelmében tisztességtelen különösen az a kereskedelmi gyakorlat, amely megtévesztő (6. § és 7. §) vagy agresszív (8. §).
...
6. § (1)  Megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely valótlan információt tartalmaz, vagy valós tényt - figyelemmel megjelenésének valamennyi körülményére - olyan módon jelenít meg, hogy megtéveszti vagy alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztót az alábbiak közül egy vagy több tényező tekintetében, és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas:
.....
c) az áru ára, illetve díja, az ár, illetve díj megállapításának módja, különleges árkedvezmény vagy árelőny megléte,
vagy talán ez
7. § (1) Megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely
a) - figyelembe véve valamennyi tényszerű körülményt, továbbá a kommunikáció eszközének korlátait - az adott helyzetben a fogyasztó tájékozott ügyleti döntéséhez szükséges és ezért jelentős információt elhallgat, elrejt, vagy azt homályos, érthetetlen, félreérthető vagy időszerűtlen módon bocsátja rendelkezésre, vagy nem nevezi meg az adott kereskedelmi gyakorlat kereskedelmi célját, amennyiben az a körülményekből nem derül ki, és
b) ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas
(a továbbiakban: megtévesztő mulasztás).
Mit gondolsz erről?
Veled történt már hasonló? Ha igen, mit tettél?
Szerinted megér egy levelet a fogyasztóvédelemnek véleményezésre?

Bodor Marcsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése