2017-11-23

A NŐ illata

"A rózsa a szív és a szeretet olaja..."
Ma igazán különleges élményben volt részem Pintér Marianna Judit aromaszakértőnek és a damaszkuszi rózsának köszönhetően. Mikor megláttam az illatos esték sorozat első programjára való invitálást, éreztem, hogy ott a helyem, és már tudom, ez egy igazán jó döntés volt. Szeretném ezt megosztani veletek, felhasználva Marianna szavait. Remélem, nem bánja!

A Verseghy Ferenc Könyvtár Művészeti Szalonjába régi kedves ismerősöm, Kriszti vezetett el a rózsavizes limonádés asztalkáig, ahol már gyülekezett a többi résztvevő rózsapárába burkolózva. Rövid köszöntő után átvette a szót Marianna, és miután mesélt életének azon szakaszairól, amik elvezették az illatokhoz, egy igazán érdekes utazás vette kezdetét.
Mindenki egy olajkeverékkel kente be csuklóit, finoman összedörgölte azokat, és bátran ki merem jelenteni, hogy nagyon érdekes érzés futott végig rajtunk, amit aztán próbáltunk szavakba önteni több kevesebb sikerrel. Kicsit meleg, kicsit borzongós, kicsit kirázós, kicsit feltöltős, kicsit bentről, kicsit lentről, kicsit nem találom a szavakat csak érzem,....,és nagyon jó. Közrejárt még egy illatozó krémes és egy rózsaolajos üvegcse is. A kezeim csak úgy szívták magukba a sok finomságot. Szagolgattam, szagolgattam, töltődtem. Egy kis hallgatás arról, hogyan született meg egy lélekillat, egy kis hidegrázás, majd ismét előkerült az olajkeverékek és szívtájékon is bekentük bőrünket ezzel az illatos, selymes finomsággal, és meditációval belehangolódtunk a szeretetbe. Pontosabban Marianna beemelt minket a szeretet rezgésébe. Blokkolom magam. Kiderült, blokkolom magam. Az utóbbi időben úgy éreztem, megtaláltam önmagam, s úgy szeretem magam mint még eddig soha, minden rendben, de valami mélyen legbelül még dolgozik, ami blokkol. Mi lehet az? Utána fogok járni, de addig próbálom felemelni magam önmagamból...


A rózsavíz, a rózsaolaj növeli a női energiákat, növeli az aurát, hidratál, feltölt....

Tudtad, hogy Kleopátra hajóinak vitorláit átitatta rózsaolajjal, és már messziről érezték mikor közeledett, és hogy már Ő is használta szépségének ápolására is a rózsaolajat?

A damaszkuszi rózsa szirmait az első hajnali pirkadatkor kézzel szedik, s ebből nyerik az értékes illóolajat, ami sejtmegújító, fiatalító hatással bír. Míg szépséged eléred vele, közben feltölt, kisimul a lelked, a tudatalattid..... 

Ez nem egy kópé illat, nem pajkos, ez egy decens illat, ami női harmóniába hoz, önbizalmat ad.  

 Születünk, élünk, szeretünk és meghalunk a rózsával.

Jó csendben visszagondolni arra amiket hallottam és amiket éreztem, amiket megéltem. Keresgélem, de nehezen találom a megfelelő szavakat. Köszönöm!


Következő program: Kardamom Karácsony. Én ott leszek. És Te?


Bodor Marcsi


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése